Monday 21 April 2014

Terimala seadanya :)

Sebenarnya saya tgk gambar ni semasa mak saya upload di group whatsapp saya.
Terus saya cakap "owhhh that is sooo me"
Yea.. saya memang sejak kecil tiada istilah KURUS dalam hidup.
Setiap orang akan cakap saya gemuk/besar.
Almaklumlah genetik saya besar dan tinggi dan saya amat amat tertekan sewaktu disekolah.
Kawan kawan memanggil saya dengab gelaran tongdrum/dinosour dan sebagainya.
Saya ingat lagi ketika sy darjah 6 dengan ketinggian 160cm berat saya 60kg.

Owwhhh itu zaman kurus.. kini tiada lagi 60..
Selepas bersalin anak 2 ni mmg agak payah untuk saya kekal ke berat zaman anak dara.
InsyaAllah saya yakin dengan tekad dan azam yang kuat saya boleh atasinya.

Apa yang penting, saya bersyukur keluarga saya menerima saya seadanya dan yang penting mr.hubby pun sama.
Walau ada kekurangan namun saya tetap niat untuk mendapatkan berat ideal.
Sejak dalam pantang lagi saya sudah mengamalkan supplemen kesihatan shaklee.

Semenjak amru berhenti menyusu hampir sebulan setengah, badan saya naik mendadak bagai dipump angin.... owwh sungguh sedih..
Padahal pemakanan adalah sama.. mungkin badan kurang menghasilkan susu maka kurang kalori yg dibakar.

Sejak itu saya berazam untuk mencuba set slim shaklee...semestinya selamat untuk ibu menyusu.. saya cuba 1. Herbalax 2. Omega dan lecitjin 3. Esp+cinch shake.

Esp+cinch shake sy ambil sebagai breakfast. Dan seterusnya saya makan tghr pkl 12. Malam cuma light healthy dinner.

Setelah pulang dari kerja..saya luangkan masa 15 hingga 30 minit berbasikal dlm rumah.
Ok nantikan cabaran turun berat selama sebulan. Kira dari hari ni la ye.. :)
Kalau nak join saya..boleh order supplement dengan kami. Hubungi 0177164989.

0 comments:

ping

Kedai Backlink,Backlink Percuma

How To Reach Us


View xercestouch HQ in a larger map

31 Jalan Sri Damak 18
Taman Sri Andalas
41200 Klang Selangor

 

Copyright © 2014 Reserved to xercestouch
Design by Ccicute Design